klasa VIa
17.04.2020r.
język polski
Temat: Jak napisać dedykację?
-
Zapoznajcie się z definicją i planem dedykacji – podręcznik s.225 -226.
-
Odczytajcie tekst dedykacji – s.226. i pisemnie odpowiedzcie na pytania:
-
Kto?
-
Komu?
-
Z jakiej okazji?
-
Kiedy?
-
W jakim celu?
-
Zapiszcie treść dedykacji, którą można dołączyć do prezentu ofiarowanego babci z okazji imienin.
-
Przypomnijcie sobie, jak napisać ogłoszenie, zaproszenie i podziękowanie.
Uwaga! We wtorek wykonacie zadania sprawdzające na platformie WSiPnet. Bardzo proszę osoby, które jeszcze nie dołączyły, aby to zrobiły. Dzisiaj wysyłam zadanie próbne. Odeślijcie je do poniedziałku. W przypadku trudności - proszę o kontakt. JP
wychowanie fizyczne
T: Żonglerka piłki nożnej
Opanowanie tej umiejętności to zdecydowanie lepsze panowanie nad piłką w trakcie gry. Nie chodzi o to, by przemieszczać się po boisku podbijając piłkę, ale dobre czucie jej stopą pomoże lepiej przyjmować ją przy podaniach i wykonywać drybling Nie ma innej metody niż po prostu ćwiczyć. Podpowiadam Wam ćwiczenia rozpisane na trzy etapy, które sprawią, że praca nad tą umiejętnością będzie bardziej efektywna.
1.Pojedyńcze odbicia. Nauka żonglerki powinna rozpocząć się od podstaw, czyli pojedynczych podbić. Podrzuć piłkę, niech odbije się raz od ziemi, a potem podbij ją raz w górę stopą (nie wyżej niż do uda lub pasa) i złap. Staraj się podbijać piłkę prosto, by nie uciekała na boki. Piłkę powinno się podbijać środkową częścią buta, tzw. prostym podbiciem.
2.Żonglowanie z kozłem. Po opanowaniu pojedynczych podbić można przejść dalej. Proponuję, by kolejnym etapem była żonglerka z wykorzystaniem podłoża. Podrzuć piłkę, niech odbije się raz od ziemi. Podbij ją stopą jeden raz i pozwól jej na kozła. Podbij stopą kolejny raz (tym razem drugą nogą) i tak co najmniej kilka razy.
3.Kolejny etap to już normalna żonglerka. Podrzuć piłkę, niech odbije się od ziemi i zacznij żonglować obiema nogami na zmianę. Dla urozmaicenia i poprawienia techniki do jakiś czas odbij piłkę kilka razy z rzędu jedną nogą, po czym wróć do naprzemiennych podbić. A na koniec kilka zasad ułatwiających żonglowanie piłką: skup wzrok na piłce, nie rozpraszaj się, staraj się podbijać piłkę środkową częścią stopy, nie podbijaj piłki zbyt wysoko. Jeśli chcesz zobaczyć więcej zapraszam: https://youtu.be/FxSEPBuMVM8
matematyka
Temat: Zapisywanie równań.
Wykonaj pisemnie w zeszycie zadanie 3 i 4/195
Zad. 3
x-szukana liczba
c) 2x+5=10
Zad. 4
Na początku należy oznaczyć niewiadomą np.
e) o kobietach nic nie wiemy, więc oznaczamy je przez x
mężczyzn jest 3 razy więcej niż kobiet, czyli 3x
razem: x+3x=348
Wykonaj również w zeszycie ćwiczeń zadanie 4,5/83.
O przesłanie swoich rozwiązań do wtorku 21 kwietnia , proszę numery 2 i 12.
muzyka
Dynamika i artykulacja.
Proszę zapoznajcie się tematem lekcji, który znajduje się na str. 84-85 w podręczniku. Wyjaśnijcie do zeszytu pojęcia i zapiszcie po trzy przykłady do każdego określenia.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16.04.2020r.
język polski
Dzisiaj ciąg dalszy pracy z tekstem Małgorzaty Musierowicz Język Trolli.
-
Zapoznajcie się ze znaczeniem słowa barbarzyństwo (Słownik języka polskiego):
1. postępowanie odznaczające się prymitywizmem, okrucieństwem; nieokrzesanie;
2. pierwszy okres rozwoju kultury społeczeństw następujący po okresie dzikości;
3. dawniej: barbarzyńcy, ludy uznawane za barbarzyńców.
-
Uzupełnijcie i zapiszcie podany niżej tekst.
Barbarzyństwo w dosłownym znaczeniu to ………………………………………………………………. . Dziadek Józinka z opowiadania Język Trolli Małgorzaty Musierowicz za barbarzyństwo uznał ………………………………………. .Mówiąc o książkach, użył następującego określenia: …………………………………………….. . Jego język był …………………………………………………………, w odróżnieniu od języka ……………………………………………….., którym posługiwał się właściciel pizzerii.
-
Pisemnie wykonajcie zadanie 4 s.225 i 11 s.226.
matematyka
Temat: Zapisywanie równań.
Wykonaj pisemnie w zeszycie zadanie 3 i 4/195
Zad. 3
x-szukana liczba
c) 2x+5=10
Zad. 4
Na początku należy oznaczyć niewiadomą np.
e) o kobietach nic nie wiemy, więc oznaczamy je przez x
mężczyzn jest 3 razy więcej niż kobiet, czyli 3x
razem: x+3x=348
Wykonaj również w zeszycie ćwiczeń zadanie 4,5/83.
O przesłanie swoich rozwiązań do wtorku 21 kwietnia , proszę numery 2 i 12.
wychowanie fizyczne
T: Postawy siatkarskie: niska, wysoka
Dziś poznasz podstawy techniki gry w piłkę siatkową. Podstawą wszelkich siatkarskich umiejętności jest ogólna sprawność. Najłatwiej to zaobserwować na meczu siatkówki. Zawodnicy w czasie jego trwania wykonują setki wyskoków do zbicia lub do bloku, dziesiątki razy bronią piłki wykonując pady i rzuty itp. Muszą, więc być skoczni, zwinni, szybcy, silni i wytrzymali. W kształtowaniu tych cech, które są przydatne nie tylko na boisku, ale wielokrotnie pomogą Ci w życiu, pomagają zajęciach siatkówki. Podstawowym elementem techniki siatkarskiej jest umiejętność poruszania się po boisku i odbicie piłki. Żeby wykonać je prawidłowo musisz poznać postawy siatkarskie:
Wysoka - nogi w niewielkim rozkroku, stopy rozstawione na szerokość bioder, nogi lekko ugięte w stawach kolanowych, kończyny górne ugięte w stawach łokciowych, dłonie na wysokości klaki piersiowej.
Niska - znaczne obniżenia środka ciężkości ciała, stopy bardziej rozstawione, duże załamanie tułowia w stawach biodrowych, ciężar ciała przeniesiony na nogę wykroczną. położenie kończy górnych bez zmian.
Przeczytaj, poćwicz i jeśli masz możliwości i sprzęt wykonaj odbicia piłki w nauczanych postawach. Nie masz piłki użyj: poduszki, balona, okrągłej maskotki itp. Wrażeniami podziel się na komunikatorze.
technika
Zaprojektuj etykietę dowolnego napoju na bazie warzyw i owoców. Wymyśl nazwę, podaj skład, producenta...Ciekawe prace zostaną nagrodzone oceną. Czas wykonania do następnych zajęć, zrób zdjęcie i prześlij mi. Pozdrawiam.
plastyka
Wśród meandrów rzeki, w gęstwinie gałązek, liści i listeczków, kwiatów, zwierząt, czyli o popularności różnych ornamentów w historii. Proszę o zapoznanie z tematem na str.90-93.
Zastanów się skąd artysta czerpie źródła inspiracji do tworzenia różnorodnych ornamentów i wykorzystywania we wzornictwie i projektowaniu rodzimej sztuki ludowej ?
Surdopedagogika
http://brainmax.pl/game/start-free-game/gam_id/39/referer/gry
http://brainmax.pl/game/start-free-game/gam_id/31/referer/gry
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15.04.2020r.
język polski
Opowiadaniu Język Trolli, którego autorką jest Małgorzata Musierowicz, poświęcimy dwie lekcje.
Dzisiaj:
1. Zapoznajcie się z pojęciami na s.226 - ramka Czy wiesz, że…
2. W skupieniu przeczytajcie opowiadanie (s.221 - 224), zwróćcie uwagę na przypisy znajdujące się pod tekstem.
3. Dokończcie zdania, aby sprawdzić stopień zrozumienia przez Was treści:
· Główny bohater opowiadania nazywał się ………………………………………
· Chłopiec wybrał się wraz ze swoim dziadkiem do ……………………………….
· Niebywałą ekscytację starszego pana wywołały ………………………………….
· W pizzerii przebywały też inne osoby, które ………………………………………..
· Dziadek Józka przywołał pewną datę. Był to rok ………………………………….
· Pewna książka wywołała w dziadku Józka wspomnienia związane z ……………………………
· Właściciel pizzerii został wezwany nie dlatego, że pizza była niesmaczna, ale ……………..
· Właściciel pizzerii nie rozumiał powodu wezwania go do stolika, gdyż ……………………….
· Starszy pan opuścił lokal z postanowieniem, że ………………………………………
· W opowiadaniu zastosowano narrację ………………………………………..
· Narratorem jest ……………………………………
4. Zapiszcie temat lekcji: Bibliofil w pizzerii.
5. Pod tematem wyjaśnijcie znaczenie słowa bibliofil.
Mam nadzieję, że nie będziecie mieli problemów z realizacją tematu. W razie wątpliwości proszę o kontakt. JP
matematyka
Temat: Zapisywanie równań.
Poznaliście już wyrażenia algebraiczne, a równość dwóch wyrażeń algebraicznych do równanie.
Przykład:
2x+7=24
y+3=1
Za pomocą równań można też zapisywać treści zadań tekstowych. zaczynamy wtedy od ustalenia niewiadomej i oznaczenia ją literą.
podręcznik str.194
Wykonaj w zeszycie zadanie 1 i 2/194 oraz 1, 2, i 3 ( zad 3 uczniowie, którzy mieli ocenę śródroczną 4 lub 5)/ 82 zeszyt ćwiczeń.
np. zad 2a/194
y-cena spodni
77-cena koszuli
Równanie: y-125=77
O przesłanie swoich rozwiązań do jutra proszę numer 6 na szkola-mat@o2.pl
wychowanie fizyczne
T: Rzut piłeczką palantową
Należy do najbardziej popularnych konkurencji lekkoatletycznych wśród dzieci. Wchodzi w skład czwórboju lekkoatletycznego. Prawdziwa piłka ma obwód 21 cm i jest wykonana ze skóry. Dla młodszych dzieci ma wagę 80g, starsze (12-13 lat) rzucają piłką 150 gramową. Wykonaj solidną rozgrzewkę( ręce, nogi, tułów). Zorganizuj miejsce zachowując zasady bezpieczeństwa, poproś kogoś do zabawy. Poszukaj w domu małej piłki (gumowej, tenisowej, lub nasyp czegoś do skarpetki i zwiąż ją). Podrzucaj piłkę na różne sposoby, baw się i ćwicz koordynację. Jeśli masz warunki rzucaj na odległość i do wybranego celu. Po zakończeniu zrób 3 serie brzuszków(do momentu zmęczenia). Zawsze możesz podzielić się swoimi pomysłami na naszej grupie ( messenger), dla najbardziej kreatywnych przewiduję oceny. Pozdrawiam Adam Basty.
historia
Temat: Tadeusz Kościuszko polski bohater.
Dziś film o przywódcy insurekcji kościuszkowskiej i bohaterze walk o niepodległość Stanów Zjednoczonych Ameryki. https://www.youtube.com/watch?v=lg4pZJjzwL0
religia
Chrystus zmartwychwstał, alleluja!
Temat: Świadczyć o Chrystusie
Witam!
Zapiszcie temat w zeszycie. Treści do tego tematu znajdziecie w podręczniku na str. 82 – 83.
Na tej katechezie dowiecie się:
-
jakie zobowiązania wynikają dla chrześcijanina z przyjętych sakramentów: chrztu, pojednania i eucharystii.
Zapiszcie do zeszytu poniższe 3 punkty:
-
Chrzest:
- jest źródłem nowego życia w Chrystusie, z którego wypływa całe życie chrześcijańskie,
- zobowiązuje nas do trwania w Chrystusie i podążania drogą wiary.
-
Sakrament pojednania – pokuty – spowiedzi:
- zobowiązuje nas do zmiany swojego życia,
- odpowiadamy w nim na wezwanie Chrystusa: " Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię!".
-
W sakramencie Eucharystii:
- sam Jezus umacnia naszą wiarę, nadzieję i miłość
- jednoczymy się ściśle z Jezusem Chrystusem przyjmując Go w komunii.
Przeczytaj, zastanów się i spróbuj odpowiedzieć sobie (ustnie) na pytania postawione pod nagłówkiem ŚWIADECTWO w tabeli na str. 83.
Prawdziwie zmartwychwstał, alleluja!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.04.2020r.
język polski
Dzisiaj nasza ostatnia lekcja przed przerwą świąteczną. Wykonajcie zadania – myślę, że nie sprawią Wam trudności. Pamiętajcie o poprawnej pisowni.
Temat: Nasza Wielkanoc.
1. Zapoznajcie się z podanymi definicjami (źródło Słownik języka polskiego) :
a) tradycja – ogół obyczajów, norm, poglądów, zachowań itp. właściwych jakiejś grupie społecznej, przekazywanych z pokolenia na pokolenie; też ciągłość tych obyczajów, norm, poglądów, zachowań;
b) zwyczaj – powszechnie przyjęty, tradycyjny sposób postępowania w pewnych okolicznościach; właściwy komuś sposób postępowania;
c) Wielkanoc – święto kościelne obchodzone przez chrześcijan na pamiątkę zmartwychwstania Chrystusa, w niedzielę po pierwszej wiosennej pełni Księżyca.
2. W zeszycie:
a) uzupełnijcie nazwami świąt, obrzędów, zwyczajów:
- święcenie potraw –
- święcenie palm –
- polewanie się wodą –
- kolorowe jajko –
- wiosenne święta –
b) zapiszcie tekst życzeń świątecznych,
c) dla chętnych – wyjaśnijcie na czym polegała zabawa zwana walatką.
Pięknych, rodzinnych świąt dla Was i Waszych Najbliższych – Justyna Poleszak
wychowanie fizyczne
T: Ćwiczenia akrobatyczne
Gimnastyka to świetny sposób na utrzymanie zgrabnej i smukłej sylwetki. Jest bardzo ważna dla nauki koordynacji i równowagi oraz zwiększenia gibkości ciała. Poprzez kształtowanie precyzji ruchów ciało staje się bardziej sprężyste i skoczne, a ruchy – bardziej elastyczne. Jeśli ćwiczysz w domu przewietrz pomieszczenie, włącz muzykę, zaproś kogoś do zabawy. Wykonaj solidną rozgrzewkę( ręce, nogi, tułów). Wszystkie ćwiczenia które opisuję robiliśmy na lekcjach, wykonaj je tak jak potrafisz najlepiej, zorganizuj miejsce zachowując zasady bezpieczeństwa, powodzenia: -waga na jednej nodze ,,jaskółka”(stoimy na jednej nodze, ramiona w bok, wzrok do przodu) -mostek z leżenia tyłem ( leżenie tyłem, stopy blisko pośladków, dłonie przy głowie, głowa od. w tył) -leżenie przerzutne ,,świeca” (leżenie tyłem, unieś wysoko nogi i biodra, ułóż dłonie na biodrach) -leżenie przewrotne (leżenie tyłem, ramiona z boku na podłodze, nogi w tył by dotknęły podłogi )
Po zakończeniu porozciągaj się….i podziel wrażeniami z innymi.
język angielski
Temat: Happy Holy Easter! – Porównanie Świąt Wielkiejnocy w Polsce i na Wyspach Brytyjskich.
Zanotuj proszę temat w zeszycie i zapoznaj się z dwoma krótkimi filmikami prezentującymi wydarzenia Wielkiego Tygodnia:
https://www.youtube.com/watch?v=qdrPhxqRP9I
oraz
https://www.youtube.com/watch?v=t2TiXMhATPg
Jeśli masz jakieś zaległości z zadaniami to proszę wykonaj je i prześlij na mój Messenger ( karta pracy Past Simple, odpowiedzi do zadań z podręcznika na temat czasu Past Continuous oraz nagranie głosowe z wymową słownictwa)
Happy Easter! – Szczęśliwych Świąt Wielkiej Nocy!
religia
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Temat: Zmartwychwstanie Jezusa
Witam uczniów klasy VI a!
Na tej katechezie dowiecie się:
– że Jezus dał nam siebie jako Pokarm na życie wieczne w Wieczerniku,
– że Chrystus oddał za nas swoje życie na krzyżu, aby wyzwolić nas od grzechu,
– że wiara w zmartwychwstanie Jezusa jest gwarancją naszego zmartwychwstania,
– jak wyglądała dawna i współczesna Jerozolima Golgota i Grób Pański.
Treści do tego tematu znajdziecie w klikając w poniższe linki:
Kontynuujemy poznawanie Ewangelii.
Wy decydujecie, ile czasu poświęcicie na projekcję – ja sugeruję żebyście obejrzeli
od 1 h 09min 46 sek do końca. Zwróćcie uwagę na słowa, czyny, cuda i zachowanie Pana Jezusa wobec ludzi, szczególnie w czasie jego uwięzienia, procesu, drogi krzyżowej i męki na krzyżu. Śmierć nie jest końcem, ale przejściem do nowego życia razem ze zmartwychwstałym Jezusem.
Wejdźcie na ten link:
https://www.youtube.com/watch?v=v65fxAoLXQo
NIE MA NOTATKI I ZADANIA!!!
Chętni mogą narysować lub wydrukować i pokolorować zmartwychwstałego Jezusa w zeszycie pod tym tematem.
Na zbliżające się święta naszego Odkupienia składam Wam i Waszym bliskim życzenia niezachwianej wiary w zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. Alleluja!!!
Z Bogiem! Piotr K.
historia
Temat: Powstanie kościuszkowskie (s. 174-177). Powstanie kościuszkowskie = insurekcja kościuszkowska
Podczas czytania tematu zwróć uwagę na to:
· Dlaczego wybuchło powstanie?
· Jak przebiegały walki polsko-rosyjskie?
· Jak zakończyło się powstanie dla Polaków?
W zeszycie uzupełnij daty:
-ogłoszenie wychucha powstania w Krakowie - ………………
-zwycięska bitwa pod Racławicami-…………… ………………. ………………..
-klęska pod Maciejowicami- …………. ……….. …………………
W zeszycie ćwiczeń uzupełnij str. 88-89, ćwiczenie 1-2.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
07.04.2020r.
Język polski
Dzisiaj sprawdzamy wiadomości o czasowniku (czasowniki dokonane i niedokonane, tryby czasownika, pisownia cząstki – by) – praca na ocenę. Proszę o uzupełnienie karty pracy i odesłanie na adres spjezykpolski@wp.pl - do godziny 16.00.
Kartę pracy można pobrać ze szkolnej strony lub na platformie WSiP – net . JP
biologia
Witam !
Zanim przejdziemy do następnego tematu z ptaków obejrzyjcie sobie kilka filmików o nich.
https://www.youtube.com/watch?v=8dXyJk_2T50
https://www.youtube.com/watch?v=dRcEprzTxTA
https://www.youtube.com/watch?v=APwS8Wy_e98
Przyjemnego oglądania . Myślę ze każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie .
Pozdrawiam i życzę Wam Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych
Grażyna Balcerek
ZAJĘCIA KSZTAŁTUJĄCE KREATYWNOŚĆ
Ponieważ bardzo lubicie przyrządzać różnego rodzaju potrawy, proszę pomóc w przygotowaniu potraw wielkanocnych i pięknie je udekorować. Możecie zrobić zdjęcie i podzielić się ze mną Waszymi pomysłami. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
informatyka
Dzisiaj przejdziemy do tematu 8- Zabawy z algorytmami. Pojęcie algorytmu jest dla nas nowym pojęciem, jednak z drugiej strony posługujecie się nim bardzo często. Zapoznajcie się z trzema pierwszymi punktami tego tematu. Na podstawie podanych przykładów i ćwiczeń zastanówcie się czy faktycznie stosujecie w życiu algorytmy? Chętni mogą przesłać odpowiedzi na to pytanie.
Adres: borowskiw123@wp.pl Powodzenia WB
matematyka
Temat: Wyrażenia algebraiczne- utrwalenie wiadomości.
W załączniku na dole strony jest karta pracy do wykonania do jutra do godz.18.
Przesyłają swoje rozwiązania wszyscy naszkola-mat@o2.pl
Surdopedagogika
Poćwicz w domu ćwiczenia na dywanie,które robiłeś w szkole.Pograj w grę
http://brainmax.pl/game/start-free-game/gam_id/16/referer/gry
----------------------------------------------------------------------------------------------------
06.04.2020r.
godzina z wychowawcą
Przygotowanie do świąt Wielkiej Nocy i tradycje z tym związane.
Bardzo proszę o przeczytanie artykułu, który opisuje tradycje, obrzędy i zwyczaje wielkanocne znane i nieznane w niektórych rodzinach. Zastanówcie się, czy kultywujecie te zwyczaje, czy w Waszych domach są one znane ?
wychowanie fizyczne
T: Test Coopera – diagnoza wydolności
Test Coopera – bardzo popularna próba wytrzymałościowa opracowana przez amerykańskiego lekarza Kennetha H. Coopera na potrzeby armii USA w 1968 roku, polegająca na 12-minutowym nieprzerwanym biegu. Obecnie jest szeroko stosowany do badania wytrzymałości przede wszystkim sportowców. Do testu powinno się dobrze rozgrzać, przygotowując organizm do wzmożonego wysiłku. Zapewne nie masz miejsca do biegania, więc biegnij w miejscu, tańcz zumbę, wykonuj proste ćwiczenia (ważne aby twoja aktywność trwała 12 min.). Pamiętaj, by na początku nie narzucić zbyt dużego tempa, ponieważ czeka cię duży wysiłek. Jeśli podczas testu nagle opadniesz z sił – możesz odpocząć, jednak zrób to maszerując w miejscu. Postaraj się, żeby po teście czuć zmęczenie. Po upływie 12 minut od rozpoczęcia możesz się zatrzymać i ocenić swoją wydolność. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej wyszukaj w internecie tabelki dotyczące testu, będziesz mógł zobaczyć wyniki dla swojego rocznika i płci . Jeśli ćwiczysz w domu przewietrz pomieszczenie, włącz muzykę, zaproś kogoś do zabawy. Pamiętaj, na Messengerze możesz podzielić się swoimi pomysłami i wrażeniami.
religia
Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
Temat: Jezus z Nazaretu - historia prawdziwa
Witam, rozpoczął się Wielki Tydzień w Kościele, dlatego dzisiaj zapraszam Was do obejrzenia fragmentu filmu pt. "Jezus".
Wejdźcie na ten link:
https://www.youtube.com/watch?v=v65fxAoLXQo
Wy decydujecie, ile czasu poświęcicie na projekcję – ja sugeruję żebyście obejrzeli od początku do 1 h 09min 46 sek. Zwróćcie uwagę na słowa, czyny, cuda i zachowanie Pana Jezusa w różnych miejscach wobec ludzi.
Napiszcie w zeszycie i zilustrujcie jakie wydarzenie miało miejsce w ostatnich 2 minutach tego fragmentu filmu? (można wydrukować, wkleić do zeszytu i pokolorować)
Zróbcie fotkę waszej pracy i wyślijcie na moją pocztę.
Pamiętajcie o codziennej modlitwie wieczorem i rano i kiedy tylko zechcecie :-)
Z Bogiem – Piotr Kołodziej
kontakt do mnie: e-mail: nauczyciel271@gmail.com
geografia
Proszę przeczytać nowy temat: „Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn”
( strony 85 – 90 )
Do 08.04 wypełnij załącznik „Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn”.
( wypisz ( kto chce ) co ciekawego znajduje się w Londynie i Paryżu ).
Załącznik odeślij na adres:
historia
Temat: Powstanie kościuszkowskie (s. 174-177). Powstanie kościuszkowskie = insurekcja kościuszkowska
Podczas czytania tematu zwróć uwagę na to:
-
Dlaczego wybuchło powstanie?
-
Jak przebiegały walki polsko-rosyjskie?
-
Jak zakończyło się powstanie dla Polaków?
W zeszycie uzupełnij daty:
-ogłoszenie wychucha powstania w Krakowie - ………………
-zwycięska bitwa pod Racławicami-…………… ………………. ………………..
-klęska pod Maciejowicami- …………. ……….. …………………
W zeszycie ćwiczeń uzupełnij str. 88-89, ćwiczenie 1-2.
WDŻR
Temat: Czasami jest pod górkę.
Dziś zwracamy uwagę na: problemy, jakie mogą przeżywać dzieci i młodzież, czym jest pomoc, czy są sposoby szukania pomocy.
Zastanów się, jakie problemy dotykają dzieci i młodzież?
2. Jak rozumiesz zdanie? Prawdziwa POMOC jest wówczas, gdy człowiek w jej wyniku dostaje MOC do dalszego życia.
3. Instytucje, które warto znać: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Rzecznik Praw Dziecka, Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka – poszukaj w Internecie informacji dotyczących działania na naszym terenie tych instytucji.
4. Kto jeszcze może pomóc? ….
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
03.04.2020r.
język polski
Temat: Poszliby na grzyby, gdyby… - pisownia cząstki – by z czasownikami.
Dzisiaj pracujemy z podręcznikiem str.211 – 212
1. Dokończcie zdanie i zapiszcie w zeszycie: Gdybym była/był dorosły…